tisdag 3 april 2012

À la folie... pas du tout

Nu har jag precis gjort tågfika, en väldigt, väldigt trevlig sak att göra, och laddat ner en till film inför den 15 timmar långa resan hem. Jag ser nästan fram emot den, eller inte nästan, jag gör det jättemycket, jag har tänkt på den i flera veckor. (Vem försöker jag lura?) Åka tåg kan vara så himla skönt ibland nämligen. Man sitter liksom i limbo mellan två världar och förväntas inte göra någon nytta förutom att roa sig själv med diverse filmer och musik och böcker. Dessutom är man i och med att man reser berättigad till oerhörda mängder godis och fika, något som jag gillar väldigt mycket, och jag ska ligga och skumpa i en liggvagn för första gången i mitt liv, spännande! Sen när jag väl kommer fram blir det till påskfirande med den kära gamla familjen vilket inte är helt fy och skam. Skönt att komma hem och läka knogarna och köpa lösviktsgodis för svenska priser. Mm, längtar tills imorgon. Ska springa hela dagen på jobbet för att hinna med tåget, och tänka på hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar