onsdag 4 april 2012

On the road again

Har kommit över lite internet i Hallsberg! Tack och lov för det, SJ lyckades ju fixa till det så att jag får vänta här i två och en halv timme. Men man får väl tacka dom för att dom vill undvika att man missar nånting. Tack SJ. Jag bockar långsamt av min mentala att-göra-lista för den här galna resan (sa jag att jag kommer fram halv åtta imorgon..?), och den ser väl ut så här ungefär:

  • Bara sitta och titta och suga i sig ledigheten och den sneda solen
  • Fika
  • Lyssna på sommar i P1
  • Fika
  • Sitta och lyssna på tystnaden i hörlurarna 
  • Somna
  • Vakna
  • Fika
  • Se på film
  • Sitta spänd och vänta på att dom ska ropa ut: "Om cirka fem minuter anländer vi till Hallsberg"
  • Sitta i Hallsberg
  • Betrakta listan över avgående tåg och se mitt tåg nånstans väldigt långt ner
  • Köpa svenskt godis
  • Lyssna på Bon Iver
  • Chilla i Stockholm
  • Uppleva mitt livs första natt i en liggvagn
  • Kliva av i form av en zombie i Ånge
  • Bli nervös vid synen av Kubal 
  • Komma hem och kramas

Så, nu är jag ungefär på Sitta i Hallsberg. Det är ganska kul. Särskilt för att jag kan dunka upp min nya, fräscha dator och se lite hi tech ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar