torsdag 25 augusti 2011

Skål för kontrollbehov

Ibland är det så skönt att bara göra små saker i några dar. Istället för att tänka på stora frågor som framtiden, skola, jobb och allt i den stilen så har hela mitt liv kretsat kring mitt rum den här veckan. Det finns inget jag inte har ordning på. Alla papper ligger på rätt ställe, jag har slängt mina äckliga gamla utdragna tänder, jag har rensat bland högarna med grafiska tryck och akvareller från gymnasiet och jag har rensat garderoben, ett par gånger. Jag känner mig som världens tönt och kanske som ett maniskt kontrollfreak för att jag känner en sån oerhörd tillfredsställelse, men nu är det som jag om att jag kan gå vidare till det lite tyngre, och åtminstone ha koll på det jag kan ha koll på när jag bestämmer mig för vad jag ska göra av mitt liv.

Typ att jobba i Norge, för där har jag ju varit och tänkt så klart, ska man tjäna snabba pengar så är det tydligen det som gäller. Alla (alla som jag avundas för att dom verkar så sjukt initiativtagande och världsvana) ger mig intrycket av att det inte är nån big deal men för mig känns det som en riktig djungel! Vart ska man börja? Folk verkar veta det. Vet folk det? Jag känner att jag liksom inte vet nånting. Kanske för att jag inte tar reda på så mycket. Jag har ju fullt upp med att städa, och äta godis på kvällarna. Och idag pommes och Trocadero, det är nämligen möte med DFK på Sibylla. Fantastiskt!

Och för övrigt, är det bara jag som älskar regnet? Vilken befrielse, inga krav på att göra nåt särskilt vettigt alls, och vad härligt blöt man blir när man går ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar