fredag 11 maj 2012

Det lider mot sitt slut

Idag när jag kom hem från en blöt och kall arbetsdag i totalt hällregn så var jag på så oförskämt bra humör. Jag kunde inte begripa vad det berodde på, det var ju mycket som var fel. Men sen kom jag på det: jag hade ju ätit choklad! Det måste ha varit det. Jag började till och med förbereda tvätten, som ska tvättas på söndag. Om två dar alltså. Onödigt men jag var så himla inspirerad.

Nu har det som vanligt gått ett tag sen jag skrev sist och då brukar jag inte kunna samla tankarna om jag inte skriver i listform, så det gör jag nu:

  • Jag lämnar Oslo om en vecka. Vet inte vad jag ska säga om detta förutom att det är en epok i mitt liv som tar slut och att det både känns så sorgligt att jag vill gå av på mitten och oerhört skönt för att det har varit lyckat men absolut tillräckligt med fyra månader. Jag är inte skapt för att jobba med nånting djupt ostimulerande i flera månader bara för att kunna leva ut under två veckor på nån charterort i Grekland. Nej nej. 
  • Jag är nöjd för att jag under min ofattbart långa karriär på posten faktiskt har blivit bra på nånting. Nu är det äntligen jag som sliter mitt hår på måndagarna för att lördagsvikarierna har varit där och rört till allting, dom som inte har någon koll. Dessutom har jag haft upplärning med min efterföljare, och känt mig rutinerad. Så har jag nog aldrig känt förut. Jag kanske inte är bra på nånting oerhört prestigefullt men jag har stenkoll på mitt postnummer damn it! 
  • Häromdagen kollade jag faktiskt in hur vår brandsläckare fungerar, bara för att vara beredd, och kände att jag kammade in några vuxenpoäng. 
  • Och förra veckan kände jag mig som en sjukt van storstadsbo när jag helt rutinerat stannade mitt i en korsning för att släppa förbi en polismotorcyklist som kom farande med tjutande sirener. För några månader sen hade jag nog kört på som en surtant och tänkt att alla minsann måste följa trafikreglerna.
  • Jag gillar att ha mitt namn på en postlåda. 
  • Jag gillar choklad. 
  • Jag längtar efter att inreda mitt framtida studentrum.
  • Imorgon har vi vår första spelning i Oslo, med Grottan Street Band. Alltså bandet som är format av oss som bor här, och som har rep- och taggkväll snart. Så himla taggad! 
  • Jag gillar att ha väldigt lite kläder till mitt förfogande. Det känns befriande. När jag kommer hem ska jag rensa, min absoluta favoritsyssla. 
  • Jag ska dessutom flyga till Tyskland, helt själv. Hoppas innerligt att planet inte störtar och att jag får besöka Paris igen, drömmarnas stad. 
  • Jag längtar efter att slippa härjade händer och papercuts. 
  • GROTTAN HAR BLIVIT MED HAMSTER. 
  • Och jag har äntligen köpt min Kånken! Jag föll också dit tydligen, och valde den populäraste färgen dessutom. Jag är såå originell, som gillar friluftsgrejer och är lite bohemisk. Typiskt att det är så inne att vara alternativ.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar