söndag 27 maj 2012

På Semester

Jag sitter vid ett matbord mitt i den Parisiska idyllen och har semester. Följande har hänt:

Tyskland:
  • Besökt bror och kusin!
  • Jag har ätit olika sorters wurst.
  • Jag har druckit olika sorters öl.
  • Jag har ätit tysk skolmat, där man helt ledigt stoppade ner två varmkorvar i en linsgryta. Det var sjukt gott.
  • Jag har varit i Svea Rikes Drottnings hemstad.
  • Jag har sett slott och stekt i solen. 
  • Jag har ätit kebab på vandrande fot i en kurort bland bergen. Där träffade vi även ett par sköna ambulansförare som åkte runt och chillade i sin ambulans och käkade kebab dom också. 
  • Jag har pratat tyska, med en tysk person. Det var en intressant konversation, men jag vet inte om den här tyska personen i fråga förstod nånting av vad jag försökte säga. 
  • Jag har ätit gummibjörnar i gummibjörnens land. 
  • Jag har varit på zoo! Vilken barndomsdröm. 
  • Jag har kollat på skor, massa skor. 

Frankrike:
  • Hälsat på min au pair-kompis. 
  • Jag har ritat djur åt franska barn, en tiger och en lejonapa. 
  • Jag har svängt hopprep, det kändes som att färdas tillbaka till mellanstadiet. 
  • Jag har försökt lära mig att spela Pokemon-kortspelet. Jag fattade ingenting, är det för att jag har blivit för gammal? Det var ju sjukt avancerat. 
  • Jag har ätit falafel och lyssnat på ett klezmerband med sjumannakör som spelade på gatan. 
  • Jag har köpt en byxdress.
  • Jag har lyssnat på jazz i en källare i Les Quarties Latins. 
  • Jag har sett en massa snoppformade bakverk i ett skyltfönster. 
  • Jag har sett solnedgången från Montmartre.
  • Jag har ätit baguette, viktigt. 
  • Jag har besökt en helt fantastisk ateljé, sett mycket konst överhuvudtaget och avnjutit många fina utsikter. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar