lördag 16 juni 2012

Tillbaka i det förlovade landet

Är inte detta väldigt underligt? Nu sitter jag och bloggar fran samma ställe där jag använde min första blogg, pa mitt utbytesar i Québec. Nu sitter jag här i min värdmammas frisörsalong och bloggar igen, fyra ar senare. Med magen full av fondue och huvudet fullt av jetlag och gammal fransk slang som sakta men säkert kommer tillbaka. Jag har träffat gamla vänner, och som vanligt när man nu har blivit "sa här gammal", sa känns det som att det vore igar. Förutom att mina värdsyskon har avlat fram tre barn till och att nagra har bytt frisyr sa är det mesta sig ganska likt. Jag var tillbaka pa min gamla skola och till och med eleverna där var sig lika, det var inte samma som sist, men dom klädde sig lika illa och betedde sig lika mycket som vilddjur pa Animal Planet. Dalig som jag är pa Carpe Diem-grejen sa längtar jag redan till den dag da jag kanske kan komma tillbaka hit och plugga. Men nu ska jag knyta mig, i samma gamla källare som jag har sovit i sa manga nätter förut. Bonne nuit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar