tisdag 13 december 2011

Nu har jag bestämt mig för att vara ledig tydligen

Vad gjorde jag igår? Jag la halmtak i tre timmar.
Nämnde jag förresten att första gången den magiska stunden kom då vill skulle lägga på taket på huset så passade det inte ens? Jag var nära att kasta allt i golvet. Som tur var gjorde jag inte det och nu är allt färdigt, efter många, många timmars pyssel. Jag är så less på pepparkaka och kristyr att jag kanske inte klarar mig genom julen. Men huset blev fint, och det har en liten runsten. Inte riktigt tidsenligt, men det gör inget. (Hålet är till för att man ska se in. Som det ser ut i böckerna, inte för att man alltid hade hål i taket på järnåldern.)

Idag har jag skrivit en låt om Voldemort med Dennan, och drömt om Ryssland och exotiska djungelturer i Nepal. Snälla ge mig bara en exotisk djungeltur i Nepal!

Nu är det jul igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar