torsdag 8 december 2011

Snön

Nu sitter man äntligen mitt i ett vinterlandskap.
Och jag som lovade mig själv att inte skriva ett ord om SNÖ, för den senaste tiden har det verkligen varit ett outtröttligt tjat om det. Jag får känslan av att folk har förträngt alla tidigare vintrar som varit dåliga, typ den där gången för några år sen då jag spelade fotboll med mina syskon i tio plusgrader och mjukisdress på självaste julafton. Det här var inte särskilt exceptionellt i mina ögon. Men jag får nog bara erkänna vår besatthet av vädret för mig själv, och det faktum att jag mös i hela kroppen igår när jag gick och la mig till snöstorm.

Sen ska jag ska avslöja att är det något som jag å andra sidan hatar så är det att söka jobb. Jag känner mig dum och okvalificerad och så föreställer jag mig alla möjliga sorters skräckscenarion om första dan. Jag HATAR den där första dan. Eller kanske allra mest den andra dan, när man förväntas ta åtminstone ett eget initiativ. Så det här med att söka det där jobbet i Oslo går mycket sakta framåt. Jag försöker intala mig att "det löser sig på plats". Det tror jag på. Och nu ska jag angripa essän om existentialism vs. pessimism en sista gång. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar