fredag 30 mars 2012

Psykologen firar

Mm, nu har jag tagit helg. Kanske världens bästa känsla, varje gång. Idag har jag dessutom varit djärv och tackat nej till jobb imorgon, vilket gör att det hela känns ännu lyxigare. (Djärv var kanske att ta i, i och för sig, han sa att jag bara skulle vara som en reserv och att jag inte behövde tacka ja. Så jag tackade nej.)

Jag planerar att göra följande:
  • Måla naglarna 
  • Skriva viktiga listor
  • Börja packa det som ska hem till Sverige till påsk
  • Börja ladda inför att åka hem till Sverige till påsk! 
  • Äta lasagne 
  • Och choklad, vilket jag gör i skrivande stund för att fira att allt är så bra
  • Spela musik
  • Gå på ett museum, vilket som helst

Och för övrigt så har jag läst ut En Dag. Den boken förändrade kanske mitt liv. Allt annat som jag någonsin skulle kunna läsa kommer aldrig att mäta sig med den. Jag är dessutom så himla originell, för så tycker ju bara resten av Sverige också. Men det är faktiskt helt sant. Jag har bland annat plötsligt fyllts av en oerhörd lust att någon gång i mitt liv skriva en bok, dra upp mina gamla författardrömmar från högstadiet typ. Jag minns en gång när jag gick i sjuan och berättade för en tjej i nian att jag skulle bli författare. Då sa hon nåt i stil med: Åhh, det ville jag också när jag var yngre! Och då tänkte jag trotsigt att jag ska i alla fall bli det på riktigt, jag ska inte bli en sån där lam vuxen som ger upp sina drömmar. (För niorna var ju vuxna.) Men nu har den kanske kommit tillbaka den där drömmen, och jag har börjat tänka att jag kanske ska skriva något insiktsfullt och träffande runt ämnet psykologi, eftersom att jag ju planerar att bli psykolog. Sådär, jag måste bara skriva det högt (?) för att våga söka och göra det till verklighet. Sökångesten kryper sig sakta men säkert på nämligen. Men jag ska ju faktiskt bli psykolog, så det är väl inga problem.
Sådär, nu ska det nog gå bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar