lördag 10 mars 2012

Resplaner

Idag bestämde jag med min chef när jag definitivt ska sluta jobba. Känns galet, och bra. (Även fast jag nyss satt och längtade hit? Tiden går fort, det är allt jag har att säga om det.) Sitter uppe med en karta över Europa och planerar mina lilla luff som kanske äntligen kan bli av nu, efter många, många timmars dagdrömmande om svettiga tågkupéer, baguetter och utländsk majsol. Allting känns ännu mer maxat tack vare lönen som snällt halkade in på kontot idag, 22 000 svenska kronor bara för februari. Kan det ens vara fysiskt möjligt undrar man? Med dom pengarna ska jag banne mig uppleva saker, inte bara köpa norskt godis för 40 tusen miljarder.

Imorgon är det Ledig Lördag, vilken fest! Det har jag firat med hemlagad pizza av ohemlagad deg, en del jam i det två meter breda vardagsrummet och planerande av den otroligt välkomna framtiden. Imorgon ska vi lyxa till det och äta lunch på en sambos jobb och glassa runt på alla UFF-butiker som finns här, och jag ska få ha på mig mina nya fantastiska skor istället för sunkiga jobbkängor. Yes! Nu har jag på mig kattskjortan, som tysken trodde var älgar. "Det var så många..."

Jag delar med mig av lite allmän helgstämning från förra helgen, för att ladda lite kanske. Kolla in den lilla nissen som står längst bak och tycker att han är starkast i världen, så nice. Godnatt!

Bugg i Grottan, 00:23. 

(Måste bara lägga till att när min chef förstod att jag höll på att säga upp mig så fick jag plötsligt sjukt mycket beröm. Jag är tydligen råsnabb, har vetat vad håller på med sen första dan och tog min nya tur "bara så där". Att vara brevbärare är inte direkt något man förväntar sig att man ska vara bra på, inte dålig heller, men jag känner mig nöjd. Och mitt ego känner sig uppblåst.) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar