måndag 2 januari 2012

2012

Det verkar visst som att jag tog jullov härifrån. Men nu har jul, födelsedag och nyår passerat och jag har återigen landat i pluggdjungeln. Jag tänker att om jag börjar blogga igen kanske det blir som att ringa in den nya terminen, och förhoppningsvis leder det till att jag förstår att det faktiskt finns en deadline som närmar sig.

Nu kanske det skulle sitta på sin plats med någon slags lista över dramatiska höjdpunkter från 2011, men det mest dramatiska jag kan tänka på just nu var när jag upptäckte ett gammalt musbo i en säng på nyårsafton (eller egentligen den första januari). Det var väldigt, väldigt mycket musbajs. Och någon längre lista får det inte bli nu, för jag ska tydligen skriva en essä om vilka tankar och idéer som är kopplade till min känsla av att livet har en mening. Jag har ju tidigare i mitt liv skrivit lättsammare essäer må jag säga.

Så gott nytt år, och välkommen tillbaka till verkligheten! Eller vad det nu är man går in i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar