fredag 7 juni 2013

Alla goda ting är cyklar

Ja där ser man!
Först åkte jag ut till förorten och köpte en cykel av nån tonårskille. Jag känner mig alltid (det vill säga den här gången och första gången jag köpte en cykel) lite olaglig när jag bara smusslar över en 500-lapp på gatan och går därifrån med min cykel, som om den vore knark. Kan vara för att jag har sett för mycket på The Wire.

Jungfrufärden gick bra, sen fick jag punka, på vägen ner mot Nationernas Hus, musslor och quiz, glasskreationer och mousserande på balkongen och årskrönika med mina fina klasskompisar.

Sen, efter min första övernattning på länge, fick jag en lägenhet, vilket lycka! Så nu håller jag på att slå in tavlor i gamla noter från orkestern, mest slagverksstämmor och några fanfarer. Soundtracket till allt detta stavas Best of Balkan och jag är på väldigt bra humör. Ajöss möss.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar