söndag 9 juni 2013

Sommarlista #1

Böcker jag kommer att läsa i framtiden:

  • Sofies värld (Håller på, längtar lite tills den är slut, det känns som att jag är ungefär tio år för gammal för den.)
  • Sagan om ringen (Har jag visserligen redan läst en gång, men under ett tidsspann på två år. Jag fick ingen riktig feeling.)
  • Brott och straff
  • Processen
  • Le tour du monde en 80 jours (Projekt som påbörjades alldeles för länge sen. Jag var inte riktigt så bra på franska som jag trodde.) 
  • Bröstens historia (Också pågående projekt, Erikshjälpen-fynd som visade sig vara sjukt värt varenda en av de tio kronorna.) 

Okej, lite pretentiöst kanske, men kul. På tal om det så kände jag mig olidligt pretto när jag gick in på bokrean och köpte Främligen, Processen och Brott och straff på samma gång. Men det känns lite tillfredsställande att beta av några klassiker efter år av tramsiga Polluxromaner om lyckliga hästtjejer och lite allmänt spret hit och dit. 

Nu går jag och lägger mig, efter att ha yrt runt och slagit in diverse saker i tidningspapper och blivit röd i ansiktet av upphetsningen. Imorgon kommer en lista på värda filmer, för den senaste tiden har jag kollat på skamligt mycket film. Men det har varit värt det, som ni kommer att märka! 

Några änder från förrförra hösten för att komma i stämning. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar