måndag 3 juni 2013

Sommarreflektioner och framtiden

Tänk vad sjukt svårt det ska vara att koncentrera sig tillräckligt för att knåpa ihop två, ynka sidor med text bara för att det är sista veckan i skolan. Det var knappt så att jag lyckades pressa mig själv tillräckligt för att läsa klart de sista tre sidorna i en artikel, när jag liksom har läst hundratals sidor tidigare under året. Tre sidor hit eller dit borde inte leda till min akuta död, men lite så kändes det nyss. Den här sista tiden är en ruggig uppförsbacke, men väldigt trevlig i sitt slag ändå. Idag satt jag ute i den varma, varma solen på en filt och vågade till och med somna lite på den. Det kändes maxat på alla sätt. Sen blev jag dessutom väckt och fick världens bästa sällskap, och vi åt massa chips. Sen drunknade en liten myra i min chokladkaka. 

Idag har jag fönstret öppet och mina blommor lever och frodas. Så gör även krypen i köket och mössen i taket, så nu håller jag tummarna för att jag äntligen ska få det där magiska samtalet med erbjudande om en lägenhet, den sjätte juni. Trots att mina korridorsgrannar och trevliga om än lite anonyma fortfarande så vill jag hellre ha ett kök där jag kan ha min ståtliga pepparkvarn framme och inte behöver oroa mig för att folk ska ställa in odiskade stekpannor i skåpen. Vem i hela världen gör sånt?

Nu är det dessutom äntligen säsong för att oroa sig över bränna och bikinimage, ett problem som jag har löst genom att köpa badbyxor som går över naveln - vilken blessing, mer chips till mig! Tack HM för den. Detta underverk matchar jag med min svindyra BH från Twilfit, som jag köpte i vredesmod över alla små gulliga trekanter och fladdriga lappar som dominerar i alla andra, vanliga affärer. Man måste tydligen vara tolv år gammal för att få handla bikini för normalpris.

På tal om saker som lever och frodas så har plötsligt alla spanjorer i huset framför mig vaknat till liv ur vinterns dvala. Nu är det sommarparty dygnet runt här, så himla trevligt faktiskt! Jag deltar i tysthet från mitt rum när dom slår på sin spanska sommarhits och sjunger i kör. Mycket, mycket trevligt.

Och på tal om kläder och sånt, så vill jag bara skryta en smula med att jag gick med dessa en
hel kväll. Lite nöjd är jag faktiskt. Men det finns saker som jag är mer nöjd med.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar