onsdag 5 juni 2013

Nu är det slut

Wow, imorse skickade jag in mina sista uppgifter. Kände mig lite tom efteråt. Vad gör man när man inte behöver tänka på att plugga längre? Det har jag nog glömt bort är jag rädd. Inte för att jag har behövt plugga särskilt mycket egentligen, men för att hela mitt liv det senaste året ändå har haft en underton av plugghets. Nu är det ingenting kvar. Och trots att jag jag valde psykologi av en anledning ska det bli välsignat skönt att få tänka på något annat ett tag! Halleluja!

Vi firade med en riktig picknick, med filtar, solkräm, jordgubbar och allt. Och sällskap av fulla människor med bollar, smått oroväckande. Sen var vi på IKEA, och jag drömde om min framtida, fortfarande helt imaginära, lägenhet och planerade bokhyllor, korgar och diskhanddukar.

Idag pratade vi om listor, listor på listor och listor i listor. I sommar ska jag skriva listor, och ta uti med projekt. Projekt i största allmänhet. Därför ska jag skriva en lista med projekt för dom närmsta dagarna nu:


  • Fixa bland filer på datorn.
  • Lägga över bilder på hårddisken.
  • Spela in lite med min loop station. 
  • Skaffa en cykel.
  • Skaffa en lägenhet. 
  • Och förhoppningsvis få packa ihop mina saker, i följande ordning: ta ner saker från väggarna, packa ihop böcker i bokhyllan, tömma lådorna under skrivbordet, tömma garderoberna, tömma badrummet.
  • Skriva budget. 
  • Läsa Sofies värld, även fast den är töntig. 
  • Äta musslor. 
  • Fira och vara glad. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar