torsdag 24 november 2011

Är det städlyckan?

Jag har kommit på en sak! Från och med nu ska jag göra det jag känner för. Jag har aldrig haft så här mycket tid i hela mitt liv, och ändå känner jag mig stressad. Och det är bara för att jag aldrig kan sluta tänka på vad jag borde göra i stället. När jag pluggar borde jag spela cello, när jag städar borde jag plugga, och så där håller det på och hur effektiv jag än är så tror jag inte på det själv. Och så åldras man typ i förtid och ser härjad ut, eller vad det nu är dom säger i The Holiday. Så nu ska jag rensa garderoben. Det blir nice.

En sak som jag har gjort utan att berömma mig själv särskilt mycket är att läsa ut Myten Om Sisyfos. Det var svårt, jag kände mig nöjd varje gång jag kunde läsa en mening utan att traska tillbaka och fundera på vad den betydde. En mening som jag i princip hoppade bock över och som dessutom var ganska roande var följande:

"Nästan alla tror att de kan täkna, och i viss utsträckning tänker de också, med eller utan framgång."

Tänk på det. Det är så kul att en så pass seriös människa säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar