onsdag 30 november 2011

Glasögonorm

"When we perceive the end in the beginning, we move faster than time."

Det har hänt nånting helt sjukt. För några dagar sen fick jag galet ont i huvudet, och det satt i dygnet runt. Ingenting gjorde det bättre, bara att sova. Och sova kan man ju liksom inte göra jämt. Jag orkade inte plugga, inte sitta vid datorn, inte läsa, ingenting. Det enda jag lyckades med på dagarna var att kolla igenom extramaterialet i våra Sagan Om Ringenboxar och dricka supermycket vatten för att försöka bota det. Men idag var jag hos optikern och JAG SKA SKAFFA GLASÖGON. På fredag kommer dom! Vilket känns helt sjukt.

Jag har levt i en värld där jag har varit ett sånt lyckligt barn för att jag alltid har klarat mig hur bra som helst på alla synundersökningar och kunnat läsa det allra minsta på reklamskyltar när ingen annan har kunnat det, och sånt där. Och nu sitter jag här och är översynt och har spänningshuvudvärk. Jag är dock, trots att det här betyder att min kropp fungerar lite sämre än vanligt, lite lite glad. Det här betyder ju nämligen att jag får ha på mig skitsnygga glasögon! För det är ju så himla snyggt ibland, men jag är inte typen som skulle gå in på HM och köpa låtsasglas bara för att se kultursmart ut. Nejnejnej. Nu kan jag däremot se kultursmart ut, på riktigt. Eller hur blir det? Man kanske måste bli dramalärare eller konstkritiker först för att bli det på riktigt.

Hur som helst så sitter jag nu med mycket mer plugg än vad som var beräknat. Tiden går tydligen även fast man kollar på extramaterial till Sagan Om Ringen. Skiiit.

OCH som ett litet tillägg: jag har köpt en chokladkalender och är sååå glad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar