onsdag 2 november 2011

Nakenfis och snickarglädje

Åh hjälp, jag svettas av all kreativitet och allt oplugg! Jag har ritat en skog och övat på en helt vansinnig låt som jag fick i celloläxa i flera timmar, och jag bara glömmer och glömmer att jag borde sätta mig med arkeologin. Men det är så fantastiskt med flow. Dessutom har jag nog inget val, om jag inte vill se ut som ett fån på lektionen.

Och idag var jag på Erikshjälpen för att leta efter en klänning. Det var galet mycket folk, det var som en scen som hade kunnat vara med i nåt Suneavsnitt. Typ julbordet, fast i en second hand-butik som bara har öppet två gånger i veckan. Jag tror att hela stan var där, och alla var blodtörstiga. Jag hittade ingen klänning, men alldeles för mycket annat! Jag borde förbjudas att gå in på såna där affärer, allt är så billigt och originellt. Väsksektionen var helt galen idag, bland annat såg jag en sån där gammal barnresväska med Björne på och en ryggsäck med broderier. Pain! Det är ju julklappstider, då kan man inte hålla på och hitta saker åt sig själv. Och alla kanske inte vill ha en Björneväska i julklapp och se ut som en femåring på stan. Vad jag till slut köpte var ett litet fodral från Indiska, ett sånt där som man köper en stor med massa små inuti. Yey, jag blir alldeles till mig när jag håller i den, den är ju lila och guldig hallå!

Så det var dagens köpglädje. Och just det, tråd. Så nu kan jag ju laga saker, vilket jag fick för mig när jag stod där i affären att jag gör väldigt ofta.

Och nu håller jag på att läsa Världens Dåligaste Språk av Fredrik Lindström. Den borde alla läsa, det är allt jag har att säga. Jag kom på att mina favoritord är nakenfis och snickarglädje.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar