torsdag 17 november 2011

Home Sweet Home

Hemma igen, i mitt fullproppade lilla rum och doften av nån slags exotisk fruktblandning från mitt gamla Ikealjus. Bachs cellosviter, mysbelysning och böcker på hög överallt. Jag har trasslat upp massa garn, organiserat om mitt badrumsförråd och testat en parfym som jag mådde lite illa av. Nu är det bara att invänta julpysslet! Och göra mig lite mos.

Jag håller på att läsa en bok som heter I tacksamhetens tecken. Jag ska inte säga för mycket om den än, men en sak lät så himla bra och det var så här:

"Stackars oss vilsna homo sapiens som är så ofattbart mycket rikare än de allra flesta här på jorden, men som mitt i vårt välstånd lider brist på det som vi inte kan köpa: själsfrid."

Word. Idag känner jag dock att jag har ganska mycket själsfrid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar