söndag 6 november 2011

Helgslut och lite slut

Mina glansiga nylonstrumpbyxor för hundra kronor gick sönder första gången jag drog på mig dom. Det var sista gången! Hundra kronor för att se lite trashig ut när det inte alls var meningen, klart ovärt. Nu är det söndag kväll och inte särskilt mycket action (förutom alla excentriska licks från Ole Børud), efter en helg med massa "den lilla svarta", gevär, medaljer, renässansmålningar och sen mat och bubbelpool i Klockrike sommarland. Ah. Och snart blir det Stockholm igen för en hög dos musikalisk inspiration, och sen flyttar jag hem till Norrlandstrakterna och bygger pepparkakshus och lyssnar på Jul i Betlehem med Carola, hundra gånger om minst. Nånstans där emellan ska jag läsa om bronssköldar och meningen med livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar