torsdag 3 november 2011

Turkost

I morse såg jag en sån lustig tjej på stan. Hon var typ tolv år, helt klädd i knallturkos från topp till tå och hoppsade fram längs gatan och studsade med en studsboll. När den flög iväg och träffade mig på fötterna så fnittrade hon lite lätt galet och sprang för att hämta den, sen fortsatte hon att hoppsa och studsa, och fnittra. I allt det turkosa. Det var väldigt lustigt, särskilt eftersom att hon inte direkt passade ihop med vädret.

Efter den otroliga upplevelsen köpte jag en klänning, mmh. Jag upplever dock mer köpglädje när det jag har skaffat inte var lite för dyrt. Jag köpte även rätt ovärda nylonstrumpbyxor, på värsta seriösa affären, när jag hade kunnat skaffa dom på ICA. Men nu är det så här, och imorgon blir det tillställning i jättefin klänning och seriösa nylonisar. Och om några timmar blir det spelning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar