fredag 30 september 2011

American Soldier

Mmh, härligt med lite patriotisk country en fredagskväll.

Åh min skapare, jag ska till Québec igen! Visserligen nästa sommar, men jag ska dit! Det är stora nyheter för alla som är lite insatta, jag bodde nämligen där i min ungdom. Ja, jag var faktiskt bara 16. Jag fattade inte då att jag någonsin skulle se det som en ung ålder.

Nu ligger det massa planer i luften, det känns så spännande. Jag älskar att ha så lite att göra att det inte riktigt spelar någon roll när jag tar tåget. Så på söndag ska jag ta tåget, men jag vet inte vilken tid. Jag känner att det är ett avgörande steg i mitt liv, när jag inte har allt planerat in i minsta detalj. Det känns bra. Så länge pengarna räcker kommer det i alla fall kännas bra.

Och idag läste jag ut Naiv. Super., och det var så fint. Nu ska jag börja läsa The Meaning Of Life. Så storslaget. Jag har dessutom beställt Arkeologi i Norden som kostade ALLDELES FÖR MYCKET, men som kommer på posten om några dagar vilket alltid är så himla, himla kul att det nästan är värt alla pengar.

Men nu måste jag bara citera två gånger till, två saker som jag tycker är så härliga att bara läsa:

"Jag tänker att jag tror på själens rening genom skoj och lek."

"Alla har vi våra svåra stunder. Dagar när meningslösheten kommer krypande och vi sjunker in i cynism och ironi. Dagar då vi slutar tro på kärleken och på att allt kommer att bli bra till slut. 
I såna ögonblick kommer det vara en välsignelse att höra en tunn och ostadig barnastämma sjunga en trevlig sång." 

Jag är så glad att jag äger den, det är verkligen visdom i ett miniformat, som dessutom inte är så pretentiöst. Mer sånt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar