torsdag 1 september 2011

Cowboys and Aliens

Jag har sett Cowboys and Aliens på bio. Det trodde jag inte om mig själv! Jag störde mig lite på att tjejen hade en perfekt kajallinje runt hela ögat under filmen, och på att "hjälten" var typ en skitstövel och bröt fingrar och slog ut tänder på helt oskyldiga små människor, men det är ju alltid så barnsligt kul med bio. Popcorn, förväntningar och en jättejättestor skärm. Det var förresten najs att tjejen för en gångs skull fick säga till killen att "jag sa ju att du inte skulle...". Det ligger ju i tiden så att säga.

Jag har dessutom lärt mig att sätta mig i farten på en studsmatta. Det trodde jag inte heller om mig själv. Och då regnade det, och det var bäst! Jag säger ju att det är bra med regn. Det känns att man har varit ute. Det känns lite som när man var liten och fick tycka lite, lite synd om sig själv när man kom in, så att man blev bjuden på varm choklad. Det blev jag inte nu i och för sig, jag fick helt själv gå upp på rummet och byta om, men det var mysigt i vilket fall som helst.

Och nu ska jag skicka ett personligt brev till en totalfrämling. Vad spännande det känns.

"Om vi aldrig ansattes av oro för hur fenomenen i himlen eller atmosfären angick oss, eller av fruktan för döden eller av osäkerheten rörande gränserna för våra smärtor och begär, då skulle vi inte ha någon anledning att studera naturen och dess fenomen."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar