tisdag 6 september 2011

Höst

Idag fick jag svar från främlingen jag skickade brev till, det var helt fantastiskt! Jag har bestämt mig för att börja skicka lite mer brev. Jag tror att det kan bli värt det. Det är ju så ruskigt kul om inte annat att få ett brev! Ett riktigt, handskrivet brev som inte har med pengar eller något annat vuxet att göra. Typ beslut, och sånt.

Idag var vi ute och gick i blåsten. Och jag kom fram till att jag gillar blåst, nästan ännu mer än regn. (Men igår var vi ute och gick i regnet, när det var mörkt, och det var himla najs.) Särskilt höstblåst, för är det något jag gillar så är det hösten. Av alla årstider har den nog högst mysfaktor. På vintern har man ju hunnit bli less på mörkret, då är det inte lika tilltalande längre, men nu! Nu kan man kolla på film utan dåligt samvete och dricka te för att man faktiskt behöver värma sig. Och promera i blåst, och cykla så att man blir kall om knogarna, och ha på sig alla fina halsdukar som man inte kan ha annars. Varje gång hösten kommer är jag glad att jag bor Sverige. Nu kanske man skulle ta och hoppa lite studsmatta i blåsten, eller skicka några brev.

Igår läste jag om vad som händer med människor när man kapar hjärnbalken. Det är helt sjuukt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar