torsdag 29 september 2011

Naiv. Super.

Jag tror att jag läser världens bästa bok. Den heter Naiv. Super. och den är verkligen exakt det. Man kan tillåta sig att leva för små saker ibland när man läser den.

"Finne tänkte sig för att bra tag, och så svarade han att han inte för så länge sedan hade börjat lägga märke till att livet på sätt och vis var lite som en resa. 
Jag hoppas att det är sant. Att jag har fått det korrekt återberättat. Att Ferdinand Finne verkligen sa det. Det är otroligt fint."

Och då måste jag i samma veva erkänna något. Jag vet inte om jag har gjort riktigt rätt, men förra hösten fick jag ett supererbjudande från ELLE att köpa fem tidningar plus en film för 99 kr och jag slog till hur mycket som helst och spenderade otaliga mörka höstkvällar med att sukta efter kläder jag aldrig skulle få. Nu fick jag nåt liknande,  nämligen SEX tidningar OCH en film för 149 kr och jag slog till jättemycket igen, utan att tänka det minsta. Men det känns helt fantastiskt och jag ser hur mycket som helst fram emot den 17 oktober! När ordet "höstmörkret" kommer in i bilden vill man liksom ha nånting att fylla det med, och varför inte lite käckt höstmode?

"Jag lägger mig på soffan igen. Något måste hända. Inte nödvändigtvis något stort. Bara nånting. Vad som helst. Jag bestämmer mig för att gå ut och köpa något som kan få mig att tänka något fint, eller helst småle."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar