tisdag 11 oktober 2011

Arkeologi i Norden is life

Idag har jag lärt mig om slutna och hopade fynd samt etnoarkeologi. Jag har dessutom förstått att alla arkeologer föraktar alla historiker och gör allt för att försöka framställa arkeologin i god dager. Lyssna bara på det här:

"De allra äldsta skriftliga källorna till människans historia är 5 000 år gamla. Men de redskap, konstverk och anläggningar, som är arkeologiens källor, spänner över två miljoner år, och följaktligen har arkeologien fått 99 procent av den skapande och redskapsanvändande människans tid på sin lott, medan historievetenskapen inskränker sig till knappt 1 procent."

Löjliga historiker. Vi läser om mycket äldre, coolare saker. Vi läser om tunnbladiga flintyxor, och sånt.
Idag är det oerhört fint väder. Allt fint väder är extra fint på hösten på nåt vis. Nu måste jag dock återgå till min feta volym om världens bästa tvärvetenskap, som faktiskt går tillbaka två miljoner år i den mänskliga historien!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar