söndag 16 oktober 2011

Mitt i naturen

Ah, idag har jag varit ute i skog och mark! Jag har gått genom trollskogar och plockat fram mina gamla scout-skills och huggit med yxa. Det är så välgörande för själen det där, nästan så att man känner att man är en människa som kommer direkt från naturen, egentligen. Inte från stål och betong och iPads. Och segways.

Men, för ett tag sen lagade jag mat, jättelänge, i typ tre timmar faktiskt. Och vad lagade vi? Jo, en variant på nånting som tydligen har vunnit pris för världens bästa chili, och det gick ut på att man kokade kött i en liter öl i två timmar, och sen hällde man i typ tre kilo chili, jalapenos och piri-piri. Jag behöver kanske inte nämna att det var fruktansvärt starkt. Den kvällen glömmer jag aldrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar