måndag 17 oktober 2011

Kom igen

Jag kollar på bloggar och uppdaterar startsidan på facebook, tvångsmässigt, jag har gjort det alldeles för många gånger. Tänk att det skulle vara så svårt att börja med saker idag. Typ borsta tänderna.

Det kan vara för att det är så sjukt anonymt väder ute. När jag var liten skrev jag en saga om ett land där vädret försvann när det blev nollgradigt, och då fick man absolut inte gå ut för då försvann man själv.

Och sen dess har jag funderat på hur det skulle vara utan väder. Idag tänker jag att det kanske skulle vara typ så här, intetsägande och energilöst. Det regnar inte ens, ingen energi i omlopp nånstans.

Jag kanske slår på lite Balkan Brass Band, det kan ju alltid liva upp. Och vattna blommor, det kan också liva upp faktiskt. Kan man inte liva upp sig själv kan man i alla fall alltid liva upp blommor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar