lördag 15 oktober 2011

Någon slags utmärkelse

Jag fattar inte riktigt vad det här är, bara att det är nåt slags award och att jag plötsligt fick det från Poppelin som ett oerhört trevligt litet brev på posten. Men jag ska svara på frågor, så det gör jag nu.

1. Varför började du blogga?
Första gången jag bloggade var när jag var i Québec som utbytesstudent, och då blev jag helt berusad av hur många läsare jag hade att jag nog aldrig kunde glömma det sen. Och för några månader satt jag och skrev dagbok och var så nöjd över mina ord att jag ville att nån skulle se det. Det är kanske fånigt att säga att man är nöjd över sina ord, men precis så var det.

2. Vilka bloggar följer du?
Bara friends n family, som man ju säger. Ett tag läste jag en blogg om en bitter tjej som festade i typ Australien.

3. Vilken favoritfärg har du?
Jag säger lite som Poppelin, att nu när jag är äldre och något mer sofistikerad (eller nyanserad) så kan jag inte längre stolt trumpeta "GRÖNT"! För det var verkligen min grej. Men nu (när jag har läst på en chic hemsida om smink att jag är en typisk höst som därför passar bäst i höstfärger och smink som är lila eller grönt) så gillar jag plötsligt höstfärger. Men faktum är att jag gillar att överraska mig själv ibland och köpa nåt som är rosa, bara för att jag känner mig lite som en ny människa varje gång det händer.

4. Vilken favoritfilm har du?
Den film som jag har sett flest gånger i hela mitt liv (utan att tycka om den mindre nån gång) är Napoleon Dynamite. Den är så himla, himla konstig. Och bra. Man får lust att rita och äta nachos, och man känner ingen prestationsångest. Annars så är Svart Katt Vit Katt, Amélie de Montmartre, Bon Cop Bad Cop och SAGAN OM RINGEN YEAH, också ruggigt bra. En gång när jag var i Québec och hade hemlängtan, så längtade jag efter att se Sagan om de Två Tornen, i vår lilla gillestuga, på vår lilla TV. Då har man sett den där lite för många gånger. Jag tänkte särskilt på scenen när Aragorn, Legolas och Gimli tror att hobbitarna är döda och Aragorn sparkar iväg ett urukhai-huvud och skriker skithögt för att han faktiskt bryter tån, på riktigt.

5. Vilket land drömmer du om att besöka?
Det land som jag mest verkligen drömmer om att besöka är Indien. För det har jag drömt om så himla länge men jag ser inte framför mig när och hur. Nåt som ligger lite närmre är Ryssland, det känns både möjligt och exotiskt. Om jag skulle bildgoogla (eller bildecosia!) på Ryssland vet jag knappt vad jag skulle få fram förutom Stalin och vintrig misär. Men en höstig weekend i Moskva? Lätt.

Jag fattar inte riktigt den här grejen, men nu vips skickar jag vidare det här: Ge mig lite frisk luft tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar